Registrera dig för Thrive - vårt nyhetsbrev som har skapats för att hjälpa dig att omvandla relationer till intäkter

Administratörskurs SuperOffice CRM

Denna kurs riktar sig till dig som är eller ska axla rollen som administratör/superuser av er SuperOffice-lösning. Under kursen kommer du att lära dig hur man jobbar med vanliga uppgifter för att underhålla systemet, t.ex. hantering av användare, ändringar i lösningen med nya listval och fält och hur man kan skapa nya försäljnings- och projektguider.

Datum

2021-09-08   13:30

Pris

1 950kr/deltagare

Förkunskaper

Kursen riktar sig till dig som är eller ska axla rollen som administratör eller Superuser.

Praktisk info

Kursen pågår i 3 timmar. Du sitter vid din PC och följer kursen via Webex. Länken till kursen med information om inloggning skickas några dagar i förväg via e-post. Kursen genomförs på svenska (men det går bra att ställa frågor på engelska).

Agenda/Kursinnehåll

Anpassning av er SuperOffice-lösning för maximerad affärsnytta

Navigering i SuperOffice-Admin + ”in-app” Hjälpindex och Support

Användaradministration
-Användare, licenser och användargrupper
-Användarrättigheter och roller
-Databehörigheter + Funktionella behörigheter

Administration av listor och alternativ
-CRM-data och fält
-Språkhantering, multipla användarspråk
-Skapa och underhålla egendefinierade fält
-Flödesguider för Försäljning och Projekt i SuperOffice
-Koppla dokument och e-postmallar
-Aktivera och hantera funktionalitet för GDPR

Inställningar
-Frikoppla personkontakter från företag
-”Sekreterarläge”
-Sortering av listor
-Standardvärden
-Aktivera Valuta
-Aktivera Videomöten för kalenderbokningar

Systemval
-Fritextsökning, indexering
-Aktivera Tidszoner
-Nummertilldelning
-Ledtexter

Summering och frågor

Anmälan till kursen >>