Varmt välkommen

Anmäl dig

Ett väldigt välarrangerat evenemang med bra innehåll.
Elin Park, Head of International Sales Stromma Group

Program

     
08:30
 
Registrering
     
09:00
 
Välkommen till SuperOffice Customer Service Forum
     
09:15
 
Göteborg: Gemensamma arbetssätt gör att kunden får bättre service
   

Philip Lindberg, Business Support Manager, Papyrus - ett av Europas ledande serviceföretag för papper, emballage och förbrukningsvaror.

   

Borttappade ärenden, mejl till gemensamma och personliga inkorgar, listor och post-it lappar är ett minne blott för Papyrus. Efter införandet av SuperOffice Service har alla på företaget fått en 360 graders vy av kunden, vilket gör att alla kan ge kunden bästa möjliga service oavsett vem kunden är i kontakt med. Philip kommer berätta om hur de arbetar i systemet, vilka utmaningar de haft och vilka resultat de uppnått.

   
Stockholm: Vikten av tydliga processer och flöden för att kunna leverera bästa möjliga kundservice
   

Linda Knöppel, förvaltningsledare, HSB StockholmHSB är en kooperativ bostadsrörelse i Sverige, och landets största bostadskooperation för bosparande, planering, finansiering, byggande och förvaltning.

   

”Kundkännedom och samverkan i världsklass” är devisen HSB Stockholm arbetar efter för att alla inom organisationen ska ha en gemensam och överskådlig bild av kunden för att tillsammans säkerställa bästa kundservice. HSB Stockholm har använt SuperOffice sedan 2009 och har nyligen gjort en ”nystart” för att få ut än mer värde av verktyget. Linda kommer berätta om hur deras dagliga arbete har förbättrats och vilka effekter som uppnåtts med hjälp av Service.

     
09:55
 
Göteborg: En kedja av smarta flöden skapar ordning och reda
   

Anders Ohlson, Teknikchef, AB StrömstaNet - företaget som bygger framtidens digitala motorvägar i Strömstads kommun.

   

Att förse en kommun med fiberoptiskt nät involverar många intressenter och ett stort inflöde av förfrågningar. Innan ett grävningsprojekt påbörjas är det viktigt både ur ett kostnads- och samhällsperspektiv att säkerställa att det inte redan finns ledningar i marken som kan grävas av. Anders kommer berätta och visa hur de skapat anpassade flöden i SuperOffice Service för att hålla reda på komplexinformation, och hur deras arbete förenklats och förbättrats.

     
 
 
Stockholm: Inga ärenden faller mellan stolarna – enkelt att hålla ihop kommunikationstråden både internt och externt
   

Magnus Johansson, Supportchef, Elecosoft - ledande inom IT-verktyg och tjänster anpassade för bygg- och installationsbranschen.

   

Situationen att hantera ca 8000 ärenden per år manuellt blev till slut ohållbar, så för 3 år sedan började Elecosoft använda SuperOffice Service. Idag har de en tydlig process för att hantera sina ärenden och de kan få fram statistik på individ- och produktnivå för att se trender och för att frigöra tid. Magnus kommer berätta om hur de använder standardfunktionaliteten i SuperOffice Service för att skapa ordning och reda.

     
10:25
 
Kort paus för att fylla på kaffe/vatten
     
10:55
 
Under huven hos SuperOffice
   

Presenteras av SuperOffice

   

Vi försöker leva som vi lär. Vi kommer dela med oss av hur vi själva arbetar med Service i hela organisationen för att ge bästa möjliga service till våra 7 europeiska marknader, både internt och externt. Under detta pass presenterar vi också nyheterna i SuperOffice Service.

     
11:50
 
Lunch – tid för mat och nätverkande
   

Passa på att mingla med andra SuperOffice-kunder och våra partner.

     
13:00
 
Automatisera tidskrävande och repetitiva arbetsuppgifter för att få mer tid över till era kunder
   

Presenteras av SuperOffice

   

SuperOffice Service är extremt flexibelt och du kan skapa både enkla och mer avancerade automatiserade flöden. Vi kommer att visa på konkreta exempel och ge dig inspiration och tips.

     
13:45
 
Rundabordsamtal – nätverka och få inspiration från andra deltagare
   

Nätverkande – Möjlighet till mer avslappnade samtal och nätverkande kring konkreta ämnen inom kundserviceområdet. Vi från SuperOffice kommer facilitera detta pass.

     
14:25
 
Fika och möjlighet att träffa våra partner
     
14:45
 
Keynote: Kundupplevelsen är allt
   

Arvid Axland, trendspanare, författare och expert på kundupplevelser. Läs mer om Arvid

   

När produkter och tjänster blir alltmer lika blir kundupplevelsen den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Hur förstärker man kundupplevelsen i en digitaliserad värld? Lär dig hur ditt företag kan öka ert värde genom att bli bättre på att skapa starka och meningsfulla kundupplevelser. Du kommer få insikt i viktiga trender och få konkreta verktyg för hur ni tar nästa steg.

     
16:00
 
Slut för dagen

Göteborg den 8 okt

Välkommen till Tennet

Ta dig hit: SuperOffice kontor ligger på Kilsgatan 4, cirka 10 minuters promenad från centralen. Parkeringsplatser finns längs med älven med infart vid korsningen Gullbergs Strandgata/Torsgatan.

Stockholm den 16 oktober

Välkommen till Bryggarsalen

Ta dig hit: 5 minuters promenad till Norrtullsgatan 12N från tunnnelbane- och pendeltågsstation Odenplan. Parkering i Riddarsporrengaraget, Hagagatan 19 eller på gatan utanför Bryggarsalen.

En liten aptitretare från förra årets evenemang

Keynote

Arvid Axland

Arvid har 20 års erfarenhet av att arbeta med kundkommunikation och är författare till den uppmärksammade boken Jakten på känsla - konsten att skapa meningsfulla upplevelser

”Om fler företag blir mer emotionella och upplevelseorienterade i relationen med människor så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma.”

  • Amesto

    Amesto Solutions är idag SuperOffice största återförsäljare och implementationspartner i Sverige. Amesto har utvecklat och erbjuder många smarta kopplingar till SuperOffice Service.

  • i-Centrum

    i-Centrum har mångårig erfarenhet av att implementera, utveckla lösningar och applikationer kopplat till SuperOffice Service. Ett axplock av vad de erbjuder är: smart filtrering och hantering av ärenden, lösningar för avtals- och licenshantering, effektiv tidrapportering, integrationer mot personregister, verktyg för insamling av data ute på fältet via iPad sam lösningar för eventhantering.

  • Loxysoft

    Loxysoft erbjuder kontaktcenterlösningar inom kundservice, telefonförsäljning och bemanningsplanering. I sin Inbound Contact Center-lösning erbjuder de integrerad telefoni med pop-up av kundbild samt köfördelning av ärenden i SuperOffice.