SuperOffice Market Expo 2018

Arbeta ännu effektivare i SuperOffice CRM med hjälp av smarta partnerprodukter.

Program

 
     
08:30
 
Registrering, förmiddagsfika och möjlighet att träffa våra partner och ta del av Market Expo-utställningen
     
09:15
 
Välkomna till SuperOffice Market Expo 2018
    Catharina Flink, VD på SuperOffice Sweden
     
09:30
 
Boosta din försäljning genom ökad motivation och engagemang
    Johnny Esper & Peter Borg, Grundare, Pointagram
   

Öka engagemanget och team-känslan hos dina medarbetare genom att introducera roliga tävlingar och uppdrag baserat på specifika mål. Vem flyger snabbast? Vem leder i slutet av veckan? Bli notifierad i mobilen så fort någon ”får poäng” eller skicka en specifik notifikation till hela gruppen. Visualisera alla händelser på en TV-skärm för att få hela kontoret ännu mer triggade!

     
09:55
 
Smarta integrationer till ditt ERP-system
    Louise Rubinsson, Säljchef Sverige, Keyforce
   

Du behöver inte längre växla mellan SuperOffice CRM och ERP-systemet för att få en helhetsbild av kunden. Alla uppgifter finns tillgängliga från CRM-systemet och orderläggningen kan ske direkt från SuperOffice CRM, baserat på produkter och priser från ERP-systemet. Enkelt, snyggt och tydligt! Oavsett vilket system ni använder erbjuder vi olika typer av trygga och säkra integrationer.

     
10:15
 
Kort paus för att fylla på kaffe/vatten
     
10:35
 
Arbeta smartare i din SuperOffice-lösning genom flera kraftfulla Online Appar
    Pierre van Mever, CEO, Infobridge
   

Under detta talarparpass kommer du att introduceras till olika online-appar som förenklar ditt arbete. Från kalendersynkronisering, integrationer med backoffice-system, till hur du enkelt lägger till nya företag från Google samt olika sätt att visuellt organisera dina aktiviteter i SuperOffice CRM. (Detta talarpass kommer att hållas på engelska)

     
11:00
 
Den digitala kundresan - Hur sälj och marknad kan arbeta tillsammans
    Josefine Stengård, Digital Marketing Manager, eMarketeer
   

I dag kontrollerar kunden i stor utsträckning själv säljprocessen och avgör när och hur de vill inleda en säljdialog. Kunderna har med andra ord sin egna slutna fest som du och ditt säljteam inte är inbjudna till. Det är därför viktigare än någonsin att säljteamet har bästa möjliga verktyg för att hantera detta nya köpbeteende. Ta del av hur du kan få fler kvalificerade leads och en ökad försäljning.

     
11:25
 
Säljkontroll: Öka din hitrate med upp till 41 % och gör 8x snabbare avslut
    Johan Myrin, Sälj- & marknadsansvarig. i-Centrum
   

Vi kommer att ta dig med på en resa där vi beskriver och förklarar hur en säljare kan effektivisera och förenkla sitt arbete genom att:

  • få full kontroll över sin förväntade försäljning
  • öka sin hitrate
  • minska tiden till avslut - här ger vi en snabb inblick i e-signaturlösningen GetAccept
     
11:45
 
Lunch – dags att fylla på energinivån
   

Passa på att mingla med andra SuperOffice-kunder och våra partner.

     
12:45
 
Välkommen tillbaks
     
12:50
 
Gör SuperOffice till navet för all din kunddata
    Anders Dyre, Product Manager, Siteshop
   

Även om SuperOffice CRM har en central roll i ditt dagliga arbete, så är du fortfarande beroende av viktig information om dina kunder och prospekts som ligger utanför SuperOffice. Vi kommer att visa dig hur enkelt och säkert det är oavsett om du använder SuperOffice Online eller On-premise. Undvik att behöva växla mellan andra program och SuperOffice för att få denna information. (Detta talarpass kommer att hållas på engelska)

     
13:15
 
Första veckan efter att GDPR börjar gälla
    Mia Durell (Gbg) och Kristina Backman (Sthlm), Amesto
   

Enligt Artikel 30 i GDPR behöver alla företag bland annat ha ett komplett register över behandling av personuppgifter. Om du ännu inte har upprättat ditt register kommer vi att förklara hur du enkelt kan komma igång och undvika onödiga sanktioner med hjälp av produkten DP Organizer.

     
13:40
 
Mät och styr din verksamhet med hjälp av kraftfulla analyser i SuperOffice CRM 
    Christen Liisberg, International Sales Manager, Business Analyze
   

Istället för att skapa separata mätetal för marknad, sälj, kundservice, ekonomi och andra funktioner på företaget kan du med hjälp av Business Analyze Cloud skapa en tydligare 360 graders vy över din kund. Bygg en beslutskultur baserad på rätt siffror och förenkla analyser som förbättrar ditt resultat.

     
14:00
 
Fika och möjlighet att besöka våra partner
     
14:30
 
Nyheter i SuperOffice CRM
    Rickard Lindqvist, Partneransvarig, SuperOffice Sweden
   

Vi har många starka standardfunktioner i vår lösning. Rickard kommer visa på några av dessa samt visa det senaste som produkten har att erbjuda. Låt dig inspireras att använda din SuperOffice-lösning på ett ännu effektivare sätt.

15:15
 
Summering av dagen och möjligheten att fortsätta dialogen med våra partner i Market Expo-utställningen


Amesto Solutions är idag SuperOffice största återförsäljare och implementationspartner i Sverige. De är specialiserade inom områdena CRM och ERP samt utvecklar egna programvaror inom inköp, logistik och produktion. I tillägg utvecklar de även lösningar för dokumenthantering och integration av målgruppsdata mot SuperOffice CRM.


Business Analyze erbjuder ett verktyg till ledare/chefer, team och individer som gör det enkelt att samla in, analysera och presentera data visuellt på ett sätt som användare kan se och använda i det dagliga arbetet.


eMarketeer levererar en ”marketing automation-lösning” som är helt integrerad med SuperOffice CRM. De erbjuder en rad verktyg som stödjer den professionella marknadsföraren vid leadsgenerering, uppföljning, spårning och kampanjhantering.


i-Centrum är ett företag som arbetar uteslutande med att sälja, implementera och utveckla lösningar och applikationer till SuperOffice CRM oavsett om du har en online eller onsite-lösning. I sin produktportfölj har de bland annat en eventmodul, integration till Qlik och GetAccept, en sofistikerad koppling till Dun&Bradstreet samt en modul för sökning och filtrering av ärenden. De erbjuder också en gratis app som gör det möjligt att följa geodata i din SuperOffice-lösning.


InfoBridge erbjuder synkronisering av kalender mellan SuperOffice CRM och Microsoft Exchange, Office 365, Google Enterprise eller IBM Lotus Notes. Därutöver erbjuder de ett antal standardverktyg och moduler som tillför värde till dina CRM-processer. De hjälperäven till med kundanpassade integrationer och lösningar.


Keyforce erbjuder standardintegrationslösningar mellan SuperOffice CRM och ERP-system, inklusive lösningar från Visma och Microsoft. Keyforce erbjuder också ett antal tilläggsmoduler som bidrar till att utvecka SuperOffice standardfunktionalitet samt stödja dina CRM-processer. Det gäller bl.a. en modul för snabba registreringar av nya kontaktuppgifter, en avancerad SMS-modul och branschlösningar för grossistförsäljning och media.


Pointagram är ett gratis gamification-verktyg som hjälper till att motivera och engagera dina anställda till att vinna fler affärer och ha det roligare på jobbet. Genom en färdig integration mot SuperOffice CRM kan du snabbt och enkelt komma igång med gamification för ditt team, baserat på aktiviteter och försäljningar i SuperOffice.


Siteshop Appar tillför värde till ditt SuperOffice workflow. Apparna innehåller möjligheter för att söka, lägga till eller uppdatera företag i SuperOffice CRM. De erbjuder en molnbaserad-integrationstjänst som snabbt och säkert förbinder dina moln eller on-premise baserade datakällor till SuperOffice CRM Online.

Visma.net ERP är ett affärssystem i molnet integrerat till SuperOffice CRM som automatiserar processer och hanterar komplexa och repetitiva bokföringsuppgifter. Era nyckelprocesser för inköp, order och lager kan också automatiseras. Perfekt för större bolag som vill minska kostnader och öka resultaten genom att effektivisera tid, resurser och teknik.