Oslo, Norge / Göteborg, Sverige
SuperOffice, en ledande europeisk leverantör av Customer Relationship Management (CRM), meddelade idag förvärvet av 100 % av aktierna i i-Centrum AB, ett svenskt mjukvaruföretag som sedan länge är en partner och viktig del av SuperOffice-ekosystemet. Förvärvet markerar företagets första stora strategiska steg efter den förnyade investeringen från riskkapitalbolaget Axcel i juni 2025, med syfte att påskynda tillväxt, produktutveckling och expansion i Europa.
”Detta förvärv handlar om genomförande. Med Axcel i ryggen accelererar vi vår plan för plattformen – vi bygger, köper och integrerar fler sätt att leverera värde till våra kunder,” säger Lars Engbork, VD för SuperOffice.
”i-Centrum är en pålitlig partner som redan spelar en avgörande roll i vårt ekosystem. Nu tar vi deras innovation och produkter närmare både vår kärnverksamhet och våra kunder.”
Fler modulära och värdeskapande innovationer i kärnplattformen
i-Centrum är en ledande innovatör inom SuperOffice App Store och partnernätverket, kända för att leverera några av de mest framgångsrika och mest använda lösningarna. De erbjuder mycket konfigurerbara lösningar såsom fältservicehantering och offert-hantering. Båda utformade för att effektivisera komplexa processer som blir allt viktigare för moderna CRM-strategier. Deras portfölj inkluderar också lösningar som hjälper företag att automatisera processer för bokningssystem och avtalshantering.
Förvärvet gör att dessa lösningar fullt ut blir en del av SuperOffice-plattformen och markerar en betydande expansion av SuperOffice modulära CRM-ekosystem, då de nu blir tillgängliga för alla SuperOffice-kunder - helt integrerade med kundernas befintliga SuperOffice-installation.
Dessutom erbjuder i-Centrum kvalificerade konsulttjänster och specialbyggda lösningar som är noggrant anpassade till varje kunds unika behov. Deras arbetssätt hjälper organisationer att öka produktiviteten, få bättre överblick och behålla kontrollen inom sin CRM-miljö.
”SuperOffice-kunder vill ha mer flexibilitet, mer automatisering och mer värde från sitt CRM,” säger Engbork.
”i-Centrums lösningar levererar redan detta idag. Genom att ta in dem i vår egen organisation gör vi dem enklare att köpa, integrera och skala över hela vår kundbas.”
Driva kundvärde i hela Europa
i-Centrums utvecklingskompetens, väletablerade kundrelationer och samstämmighet med SuperOffice kundprofil gör förvärvet till en säker och effektiv utökning av plattformens kapacitet. SuperOffice och i-Centrum arbetar redan nära tillsammans och strävar framöver efter att bygga ännu starkare relationer med kunderna i Europa.
”Vårt uppdrag har alltid varit att hjälpa kunder att få mer värde från sin SuperOffice-lösning,” säger Filip Vanthöm, grundare och VD för i-Centrum AB.
”Att bli en del av SuperOffice ger oss möjlighet att skala upp våra lösningar och leverera ännu mer mätbart värde samt innovation till ännu fler kunder runt om i Europa.”
Genom att integrera i-Centrum i SuperOffice-ekosystemet tillförs omedelbart kommersiell kapacitet till SuperOffice, vilket möjliggör en snabbare etablering i Europa, med siktet på ökad användning, produktivitet och kundnöjdhet.
Om SuperOffice
SuperOffice är en ledande och pålitlig plattform för customer relationship management (CRM), utformad för små och medelstora företag i hela Europa. Företaget grundades 1990 i Oslo, Norge, där huvudkontoret fortfarande finns, och erbjuder Software as a Service (SaaS)-lösningar som är skalbara och modulära. Dessa hjälper organisationer att hantera varje kundkontakt inom försäljning, marknadsföring och service. SuperOffice har kontor i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Schweiz, samt ett kundsupportcenter i Litauen. Företaget samarbetar också med ett starkt partnernätverk i Europa och Nordamerika. Idag har SuperOffice nästan 300 anställda och fortsätter att expandera sin räckvidd och sina möjligheter. Mer information: https://www.superoffice.com
För mer information, vänligen kontakta:
Lars Engbork, VD
Telefon: +45 22 69 28 68
E-post: lars.engbork@superoffice.com
Erlend Mohus, Chief Strategy & Acquisition Officer
Telefon: +47 91 77 27 56
E-post: erlend.mohus@superoffice.com
Tish Gilbert, Kommunikations- och varumärkeschef
Telefon: +47 92 06 40 64
E-post: tish.gilbert@superoffice.com
Om i-Centrum AB
i-Centrum AB är ett svenskt teknikföretag som fokuserar på CRM-relaterad modulutveckling, appintegrationer och kundanpassade lösningar. i-Centrum AB:s produkter hjälper företag att effektivisera verksamheten, öka produktiviteten och få mer värde av SuperOffice CRM. Mer information: https://www.i-centrum.se
För mer information, vänligen kontakta:
Filip Vanthöm, VD
Telefon: +46 70 41 99 96 0
E-post: filip.vanthom@i-centrum.se