Se hur IT-företaget OptoSweden har minskat tiden det tar att stänga en affär, från 3-6 mån till 30-40 dagar

OptoSweden kundreferens

 Kontorlandskap med unga människor

Effektivisera kunddialoger med SuperOffice CRM

Med SuperOffice CRM får du full överblick över all viktig information och all korrespondens under hela kundresan, från prospektering, försäljning och leverans till kundservice.

g183
infocaption
office-network2x
optosweden2x
th1ng2x

SuperOffice CRM för IT-branschen

  • Icon

    Kundöversikt

    En komplett översikt över kundinformation på ett och samma ställe – kontaktuppgifter, e-postkorrespondens, telefonsamtal, dokument, licenser, försäljning och avtal. Med ett enda klick får hela företaget en helhetsbild av kunderna.

  • Icon

    Säljledning

    Identifiera affärsmöjligheter hos potentiella och befintliga kunder baserat på affärsbehov, försäljningshistorik och omsättningstillväxt. Säkerställ exakta prognoser och korrekt hantering av försäljningsprocessen genom att implementera erbjudanden och försäljningsmöjligheter i SuperOffice CRM.

  • Icon

    ERP-integration

    Integrera SuperOffice CRM med ditt ekonomi- och affärssystem för att minimera dubbelarbete, se försäljningshistorik, orderinformation och fakturor direkt i ditt CRM. Du kan även integrera produkt- och prisinformation från ditt affärssystem för smidig offert- och orderhantering.

  • Icon

    Kampanjhantering

    Skicka riktade erbjudanden och kampanjer till många olika kunder baserat på deras intressen och köphistorik. Med prenumerationshantering kan du skräddarsy marknadsföringskampanjer som passar kundens behov.

  • Icon

    Ärendehantering

    En stor mängd kundärenden kräver ett system där du kan prioritera och besvara dem i tur och ordning. Strukturera, kategorisera och prioritera alla inkommande förfrågningar baserat på avdelning, team eller kund – och automatisera standardprocesser.

  • Icon

    Avtalshantering

    Skapa alla dina avtal direkt i SuperOffice med digitala signaturer. Effektivisera säljprocessen och förkorta beslutstiden. Genom att ha 100 % kontroll över alla ramavtal kan du arbeta mer proaktivt med kunderna innan avtalen löper ut.

Få en gratis demo

CRM handlar om att skapa långsiktiga kundrelationer. Det är CRM-strategin som ligger till grunden för hur väl ni kommer lyckas med CRM och här hjälper och vägleder vi er.

Det behövs tydlig definierade arbetsprocesser och vi anpassar systemet efter era processer, inte tvärtom.

4 anledningar att prova SuperOffice CRM:

  • Sömlös integration med Office 365 och G-Suite
  • Tillgänglig på vilken enhet som helst – dator, mobil och surfplatta
  • Obegränsade företag, kontakter, prospekt och supportärenden
  • Funktionsbaserad prissättning (du betalar för det du använder)

För bästa möjliga utbyte av systemet rekommenderar vi SuperOffice CRM till företag med en potential på 5 användare eller fler. Vänligen fyll i formuläret, så kontaktar vi dig.

Köpguide för CRM

Genom att investera i CRM-programvara kan du bygga upp och stärka relationer med nya och befintliga kunder. Ta reda på hur du väljer rätt lösning för din verksamhet med vår köpguide för CRM.