Använd dig av våra implementeringstjänster för att lyckas med din CRM-lösning

SuperOffice CRM ger dig det bästa verktyget för att hitta, vinna och utveckla dina kunder. Med vår långa erfarenhet inom CRM-implementationer säkrar du att få ut mesta möjliga av din CRM-lösning från dag ett.

Steg 1 Arbetsflöde/process

Tillsammans med kunden genomför vi en grundlig affärsanalys för att upptäcka och förstå de aktiviteter och processer som SuperOffice ska stödja. Vi kommer också att identifiera och definiera nya processer för att hjälpa ditt företag att bli mer produktiva och effektiva.

Steg 2 Konfiguration

Här hjälper vi dig med att konfigurera din CRM-lösning baserad på dina användarplaner/roller som företaget använder. Under konfigurationen ser vi över företagskortet, kontaktpersoner, aktiviteter, mallar samt marknad-, sälj- och kundserviceprocesserna. Konfigurationen kommer givetvis att baseras på de processer som definierades i affärsanalysen.

Steg 3 Import

För att kunna samla all relevant kundinformation i en central lösning hjälper vi dig med att importera in dina data i din nya CRM-lösning.

Steg 4 Utbildning

För att säkra att starten blir framgångsrik är utbildning av ditt team viktigt. Vi hjälper dig med att utbilda dina medarbetare i de grundläggande CRM-funktionerna samt hur systemet administreras. Utbildningen är anpassad till användarplanerna Marketing, Sales och Service.

Steg 5 Kom igång

I detta steg hjälper vi dig och ditt team till att få den bästa möjliga starten med er nya CRM-lösning. Det är naturligt att de anställda har frågor om den nya programvaran. Vi finns till ditt förfogande med en hjälpande hand för att säkerställa att ni får en flygande start.