Status för marknadsföring via e-post på B2B-marknaden
E-postmarknadsföring nämns ofta som den mest effektiva kanalen när B2B-företag ska generera nya leads. Men hur ofta använder du egentligen e-post för att kommunicera, ta hand om, eller sälja tilldina målgrupper? Och uppnår du önskade resultat?
I vår helt nya undersökning har vi analyserat hur 1 000 B2B-företag använder e-postmarknadsföring. Under 90 dagar samlade vi in data om nästan 4 500 marknadsföringskampanjer. Ta del av hur e-postfrekvens, design, personlig anpassning, ”call-to-actions” och prenumerationshantering påverkar kampanjresultatet.
Om du arbetar med B2B-marknadsföring är detta en intressant rapport att läsa!
I denna guide kan du läsa om:
- Varför många B2B-företag misslyckas med e-postmarknadsföring
- Vilka typer av e-postkampanjer som är ”bäst i klassen”
- Goda råd och praktiska tips om hur du kan använda e-postmarknadsföring för att skapa tillväxt
