Ett nytt sätt att kommunicera på med kunder
Med livechatt får du ett ännu enklare sätt att kommunicera på med dina kunder, som är snabbare än e-post och effektivare än telefonsamtal. Livechatt bidrar till bättre kundservice och högre kundlojalitet, samtidigt som du ökar försäljningen och gör att ditt företag skiljer sig från mängden. Chatten är ett ”måste-ha-verktyg” för alla företag.
Öka försäljningen
Undersökningar visar att kunder är mer benägna att handla produkter och tjänster från ett företag som erbjuder livechatt. Installera chattmodulen på din webbsida och få kontakt med potentiella och befintliga kunder när de besöker webbsidan. Besvara frågor snabbt, ge vägledning och bjud på kunskap och råd inom ditt expertisområde.

Kundservice i realtid
Varför låta kunderna vänta på e-postsvar när du kan hjälpa dem på en gång? Med livechatt kan du identifiera problemet direkt eller be om ytterligare uppgifter, så går ingen tid förlorad. Du kan även länka till användbar hjälpinformation direkt i chattfönstret, så slipper kunden söka upp informationen själv.
Nöjda kunder med livechatt
Eftersom SuperOffice Chat är helt integrerad med CRM-programvaran behöver dina kunder aldrig upprepa sin information. All kundkommunikation – oavsett om den kommer från webbformulär, e-post eller chatt – lagras på ett och samma ställe och är åtkomlig för alla inom företaget. Det betyder att alla på företaget har de bästa förutsättningarna att ge kunderna hjälp.

Anpassa chattfunktionen
Lägg in ditt foto och välj hur, var och när chatten ska visas för besökarna på din webbsida. Skapa så många chattkanaler som du behöver och bygg enkelt in chatten på de webbsidor där du vill ha den.

Anpassa chattfunktionen
Aviseringar hjälper dig att svara snabbt och att hålla ordning på olika chattkonversationer. Du kan till exempel få en avisering om en ny, inkommande chattkonversation eller om kunden har väntat för länge på att få svar.
Baserat på kundens fråga kan du konfigurera systemet så att det omedelbart hämtar svar på de vanligaste frågorna från kunskapsdatabasen.
Be besökarna om deras kontaktinformation innan du inleder ett chattsamtal. Om personen redan finns i din CRM-databas kan du enkelt ta fram tidigare information, så det blir enklare att ge hjälp. Du kan även använda formulär för chattsamtal för att samla in leads-information. Efter chatten kan kunden enkelt få en utskrift av chatten via e-post.
Du kan även aktivera offline-formulär som används när chatten inte är bemannad. Besökaren kan då skicka sina frågor via chatten och sedan få svar via e-post när ditt team är på plats igen.
Skapa fördefinierade mallar för vanligt förekommande frågor så att ditt team kan ge kunderna ännu snabbare svar.
Få översikt över antalet chattsessioner och personalens produktivitet. Använd analysverktyget för att förutse vilka resurser som behövs för att täcka kundernas behov och öka kundnöjdheten.
Behöver du inspiration för att få ditt företag att växa med CRM?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev Thrive with SuperOffice – fyllt med praktiska tips som ger dig nya insikter. Utveckla ditt företag och omvandla relationer till intäkter!