CRM-programvara med fokus på integritet
Den 25 maj 2018 trädde den nya europeiska dataskyddsförordningen – The General Data Protection Regulation (GDPR) – i kraft. Lagen innebär att företag måste följa nya och strängare regler för hantering av personuppgifter, för att inte riskera höga böter. SuperOffice CRM innehåller nya GDPR-funktioner som hjälper dig att hantera och administrera företagets rättsliga grund och syfte med att lagra och behandla personuppgifter.
Lagra och administrera rättslig grund
Enligt den nya lagen måste företag ange motiv för att lagra personuppgifter. I vissa fall måste detta också dokumenteras. Använd SuperOffice CRM för att registrera den rättsliga grund du har för varje enskild kontaktperson i företagets databas och hur den inhämtades (var, när och av vem).

Låt dina kontaktpersoner styra vilken information de önskar få från dig
Få full kontroll på vilket innehåll en kontaktperson har tackat ja till. Skräddarsydda funktioner säkerställer att du inte skickar e-postmarknadsföring till personer som inte har gett sin tillåtelse till att göra det.
Rapportera och hantera dataintrång
Det är företagets ansvar att säkerställa att personuppgifter förblir privata. Om ett dataintrång skulle ske som kan ha inverkan på enskilda individers personuppgifter måste det enligt den nya dataskyddsförordningen rapporteras och hanteras omedelbart. Via verktyget SuperOffice Service kan du effektivt upptäcka och hantera denna typ av händelser på ett snabbt och professionellt sätt.
Bestäm vem som kan se vad
Att dela information är kärnan i en CRM-lösning, men av integritetsrättsliga skäl kan det finnas information som inte bör vara tillgänglig för alla inom företaget. Nya funktioner gör att du enkelt kan skapa regler för vem som kan se vilken information och hur informationen får användas.
Skapa tillit och öppenhet
Med skräddarsydda integritetsfunktioner i SuperOffice CRM får du hjälp att uppfylla kraven i den nya dataskyddsförordningen. Du visar att du tar individers skydd av personuppgifter på största allvar. Det gör att du kan skapa långsiktiga och starka kundrelationer baserade på tillit.
CRM-systemet som är GDPR-redo
Integritet är inte längre något som kan läggas till i en existerande applikation eller programvara. Integritet är en central del av arkitekturen och funktionaliteten. Du kan vara säker på att vi lägger fokus på integritet i alla faser av våra utvecklingsprocesser.
GDPR ställer stränga krav på säker lagring av personuppgifter och hänvisar till ISO 27001-certifiering, för att säkerställa att informationssäkerhet tas på allvar på alla nivåer i organisationen. Data som lagras i SuperOffice CRM Online – vår molnlösning – skyddas av ett ISO 27001-certifierat Information Security Management System. Alla uppgifter lagras i Europa.
När du importerar stora datamängder till SuperOffice CRM kan du använda den här funktionen för att göra dina data ”GDPR-redo”.
Behöver du inspiration för att få ditt företag att växa med CRM?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev Thrive with SuperOffice – fyllt med praktiska tips som ger dig nya insikter. Utveckla ditt företag och omvandla relationer till intäkter!