Ladda ner vår nya guide: Öka tillväxten i tuffa tider 
En ledares guide till framgångsrik tillväxt

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev.

Att migrera till molnet är bekymmersfritt och enkelt och ni är framtidssäkrade

Gustav Stridsman Försäljningschef

Beslutet att flytta till molnet

Office Network är en heltäckande IT-leverantör av teknisk utrustning till företag och organisationer.

– Det viktigaste för oss var att slippa ta hand om hårdvaran själva. Det är också så vi arbetar mot våra egna kunder, att de jobbar i molnet och inte står med egen drift. Vi ville ”leva som vi lär” helt enkelt, säger Simon Johansson, försäljningschef på Office Network.

– Samtidigt såg vi fördelarna med att få de senaste versionerna automatiskt och möjligheten att kunna använda externa appar i en molnlösning, fortsätter Gustav Stridsman, försäljningschef. Så det var inte egentligen en fråga om, utan när vi skulle flytta till molnet.

Det bästa är att vi har åtkomst till allt vi behöver i vårt dagliga arbete vart vi än är

Henrik Svahn Supportchef

Migreringsprocessen

– Processen att migrera till en molnbaserad lösning var väldigt smidig. Den sköttes snabbt och proffsigt samtidigt som vi kunde fortsätta arbeta precis som vanligt, säger Simon.

– Vi behövde knappt vara inblandade alls, allt som behövdes var att vi gav SuperOffice tillgång till våra lokaler, tillägger supportchefen Henrik Svahn.

Fördelar med att migrera till molnet

De största fördelarna med en molnbaserad CRM-lösning är att ständigt ha den senaste versionen med nya funktioner och verktyg för att ta ut statistik på försäljning och aktiviteter. Att kunna jobba hemifrån är också en jättestor fördel.

– Att servicedelen kom med på köpet möjliggjorde att serviceorganisationen kunde börja arbeta i samma system som säljarna varit ensamma om att arbeta i tidigare. Det är viktigt att kunna ha koll även på serviceärenden när man jobbar med försäljning, för att säkerställa alla kunder får hjälp enligt de kriterier som vi satt upp och att alla säljare är uppdaterade kring pågående ärenden, det har vi fått nu, tillägger Gustav.

– Därutöver är en stor fördel att vi numera kan skicka autosvar på våra kundförfrågningar, vilket leder till att våra kunder vet att vi har tagit emot deras förfrågan och att de kan spåra sitt ärende. Det var något vi saknade tidigare, avslutar Henrik.